Chukchi filozofija

Anonim

Nisam odmah pronašao nomadsku oazu. Gledajući iz Aviamotorske ulice - obično dvorište: stara petokatna škola, željezna ograda, sportski prizemlje ... i iznenada, kad sam se već mislio da se okrenem unatrag, pred sobom su bila drugačija veličina i oblik kuće nomada - Yurts, Kuga, Yarangi. Iz izrezbarenih vrata sa natpisom "Muzej nomadske kulture" pojavio se bučan roj drugih koledža. Nastavnici žure: Dosta, vrijeme je za odlazak. Ali momci, kao da su očarani, zaglave se u jednom izložbi, a zatim drugi.

"Radimo na principu stambenog muzeja", rekao je Konstantin Kucin direktor ovog neverovatnog fokusa. - Imamo sve eksponate mogu se dodirivati ​​rukama da se urotimo u život nomada, da se pridruže njihovim tradicijama. Općenito, kao da posjetite.

Konstantin Kuksin.

Direktor me vodi u svom posjedu, pokazujući se sjedište yurt-a, gdje se prvi put pojavio prvi manistički talent George Zhukova, a zatim elegantna kibituka zapažene mongolske djevojke, beduin šator u ogromnom metalnom slučaju - za zaštitu od oštre metropolita.

"Na primer, ovaj se jurt razlikuje od uobičajenog, u kojem mongoli žive, samo po vatrogasnim senzorima, - nastavlja izlet Konstantin Valerievich. - u svim konjima, stvarne su tipične stvari prikupljene za jednog ili drugog naroda. I u skladu s tim, u svakoj kući ima svoj program posvećen narodnoj religiji, kulturi, svakodnevnom životu ... djeca mogu pucati iz Lukea, napravite amulet. Izrađujemo obred za piće mongola. I, naravno, pusti me da igram u igri zajednički među nomadima. Na primjer, u mongolskim zagonetkima ili u alčikiju - "Barani kosti".

Također pokušavam rastaviti jednostavan pogled na prvi pogled, ali vrlo neobična drvena slagalica. Zatim idemo u prostrani jurt, gdje se trideset i trideset pet muškaraca lako postavlja tokom izleta.

- Takav jurt je stavio žene i pol ili dva ", kaže Konstantin Valerievich. - Muškarci, kao što bi trebalo biti, dajte dame lakše radite. Nekako sam se pokušao u ulozi jelena - bilo je potrebno reći, u mom životu nije bilo teže. Činilo je cijeli dan da se trči u dubokom snijegu tako da niko ne ostavlja jelenu na minut. U usporedbi s tim, skup jurta je samo zadovoljstvo. Uzgred, ponekad u ekstremnom sjeveru trebate se svakodnevno preseliti na novu pašu. A supruga moje prijateljice, kada su dvije sedmice stajale na jednoj lokaciji, jednostavno nije moglo naći mjesto: "Kada ćemo se dodirnuti na cestu?".

Maja vodič.

* * *

... u ulici zaluh i hladno. I ovdje, u yurta, nekako je odmah toplo i radosno - da li su vedro boje ukrasa šatora zadovoljni, bilo da su neobični predmeti izražavaju maštu. Muzički instrumenti, luksuzne kože, staro ogledalo - svi žele razmotriti osjećaj. Na masivnom drvenom stolu - janje je oštrica. "Koristi se za bogatstvo govoreći: Bit će postojala sočna trava, rodit će se puno stoke", objašnjava mi Konstantin Valerevich. Slabi mirisi vune. Zanima me Stvoritelj muzeja: Odakle je takva ljubav prema nomadskoj kulturi?

"Prvi put u Mongoliji sam dobio 2002. godine", sjeća se on. - Najavljena vožnja biciklom od Baikala u Kinu. A kad smo se vozili kroz teritoriju Mongolije, jednostavno sam bio šokiran njenim ljepotama, kultura koju uopće ne znamo. I htio sam se vratiti tamo.

Mlada školska učiteljica geografija ne samo "nije bila bolesna" Mongolija, već i "zarazila" njenog učenika. Počeli su voziti u ekspediciji, savladati jezik, tradiciju, vjerovanja nomadskih naroda. I, naravno, pojavila se ideja o muzeju - pa sam hteo da je to što više ljudi naučilo i volelo ovu zemlju.

"Zahvaljujući direktoru škole Roman Alekseevič, koji je našim eksponatima na njenom teritoriju dozvolio i da nam pomaže odluku o domaćinstvu, organizacionim pitanjima", kaže Konstantin Kucun. - Rođendan muzeja razmatramo 12. januara 2004. godine, kada smo očistili svoj prvi izložbu - ovo je ovaj stari mongolski jurt. Trebali su vam potpise od tri ruske ministre tako da ova humanitarna pomoć mongolskog naroda ruska (da, ne šalim se, pa sam bio ja!) Propušteno na granici.

Postepeno, kolekcija je porasla, sada je 11 velikih predmeta - tradicionalne kuće nomadskih naroda. Geografija je raznolika: od onih koji su ušiveni od kože šatora pustinja pustinja narodice nakratko, jelena krzna narodima narodima. Mislim da ovdje, možda pokušati raspravljati o neizmjernoj.

- Nomads će se uvijek razumjeti, - čini se da vodič čita moje misli. - Čak i pored ogromnih udaljenosti koje ih dijele, u svakodnevnom životu, carine, odnos prema njihovom životu zajedničkog. Na primjer, gost je poklon. Kako mongolska poslovica kaže: "Sretan vlasnik, čija kuća paše gostujućim konjem." I, usput, gotovo svugdje - iz Kazahstana do Mongolije i Libije - s velikim poštovanjem, odnose se na istraživanje na našem izvanrednom povjesničaričko-etnografa Lion Gumilyovu i uspješno utjelovljuju njegove ideje za život.

* * *

Neki od asistenata redatelja stalno dolaze u šator. Vrlo mladi izveštavaju da su došli iz škole i spremni za čišćenje konja. Njihov muzej je dva: kakav nomad i bez konja! Tada dođe vodič Maya - prerušava se u pravom nacionalnom kostimu za obavljanje sljedećeg izleta.

"Najvrjednija stvar u našem muzeju su ljudi", kaže direktor. - Imam zapanjujuće osoblje! Svi članovi ekspedicije su ljudi koji su strastveni, svijetli i neobični. Na primjer, Sasha Terekhin je istoričar, etnograf, istraživač autohtone kulture krajnje sjeverno od Rusije. Za stvaranje nomadskih škola za djecu uzdržava se aktivno aktivno djelovanje u stvaranju nomadskih škola za djecu uzgajivača jelena. I kako ona pjeva pjesme naroda nakratkoj sjeveru - čuju! Volodya Chushchenov - putnik i umjetnik, dizajnirao je prvi budistički hram u Moskvi. Volodya studira kulturu boja. Uči u kadetskom korpusu i piše knjigu "Tri riječi o Lomonosovu i moru". Maya Galeeva - sudionici ekspedicije u najutvrđenim regijama planete. Ona istražuje tradicionalne obrede i vjerovanja nomadskih naroda, a čak su dobili predanost od ženke ljudi Tsaatatana ("Oleni ljudi") u sjevernoj Mongoliji. A ona također prevodilac i pjesnika - izlazi iz kolekcije njenih tekstova nedavno.

Usput, vodič u muzeju je najprivlačniji položaj. Da biste postali, prvo morate proći kroz kurs "Mladi borac" - da radite kao volonter, a zatim idite na ekspediciju (ako se pokažete dostojnom i strastvenom osobom) i na kraju današnjeg ispita - Dođite i napišite poslovni projekat svog Muzeja. Prema riječima direktora, nekoliko jedinstvenih ideja čeka utjecaj.

Ostavimo yurt. Konstantin Kucunin entuzijastično govori o budizmu (na teritoriji muzeja) i Shamanisa postoji čak i mali budistički hram) i Shamanisa. O tome kako se dvije ili tri, pa čak i pet religija organski isprepletene u nekim nomadskim narodom. O tome kako se poštuju nomadi starih ljudi, kao djeca vole. Pamti da su steppes lako upoznati pastir sa kandidatom ili doktorskom stupnjem. Napokon, na istoku, osoba uči da nađe svoje mjesto u životu. A modernu robu civilizacije postoji vrlo suzdržana: samo ono što se zapravo i neprimjetno poboljšava život koristi.

Na ulici do guša i hladnoće, a u jutu toplo i radosno.

* * *

Dugo sam trebao otići, a ja zaista nisam imao vremena da razmotrim čak i ukras jednog jurta. Želim doći ovdje zajedno s prijateljima da uživam u pričama iskusnih putnika, njihovih pjesama, stihova i neobičnog mongolskog čaja.

- Šta vas je nomadski učio najvažnijim? - Zanima me Konstantin već na kapiji.

"Postao sam mirniji", direktor muzeja zamišljeno izgovara. - Kao što mi je rekao jedan Chukchi, kad sam se iznervirao: "Zamislite, počela je Purga. Pet dana od Yaranga ne može izaći. Sedite, mislite. " Naučila sam da stanem, pogledaj život. Mogu reći da sam kao osoba formirala nomadsku kulturu - a ne samo ja, već i moje zaposlene.